Isnin, 17 Februari 2014

Anugerah Grammy buat Black Sabbath

Black Sabbath

Kumpulan heavy metal Black Sabbath telah menerima anugerah di dalam Grammy Awards ke-56 yang berlangsung pada 26 Januari 2014.

Mereka menerima anugerah untuk kategori Best Metal Performance menewaskan beberapa pencalonan yang lain iaitu Anthrax, Dream Theater, Killswitch Engage dan Volbeat ft King Diamond.

Bagaimanapun, kumpulan Black Sabbath tidak hadir pada majlis tersebut dan penyanyi 80'an Cyndi Lauper telah mewakili mereka untuk menerima anugerah tersebut.

Imagine Dragons

Bagi kategori Best Rock Performance pula, kumpulan rock Imagine Dragons telah menerima anugerah tersebut menewaskan empat pencalonan yang lain iaitu Alabama Shakes, Queens of the Stone Age, Jack White dan dua rockers veteran iaitu David Bowie dan kumpulan Led Zeppelin.

Paul McCartney, Dave Grohl, Krist Novoselic dan Pat Smear

Bagi kategori Best Rock Song pula, kolaborasi antara Paul McCartney, Dave Grohl, Krist Novoselic dan Pat Smear telah memenangi kategori ini dengan lagu mereka Cut Me Some Slack. Mereka telah menewaskan empat pencalonan lain iaitu Gary Clark, Jr. (Ain't Messin 'Round'), The Rolling Stones (Doom and Gloom), Black Sabbath (God is Dead?) dan Muse (Panic Station).

Led Zeppelin

Kumpulan rock veteran, Led Zepellin memenangi anugerah Best Rock Album untuk album mereka berjudul Celebration Day menewaskan Black Sabbath (13), David Bowie (The Next Day), Kings of Leon (Mechanical Bull), Queens of the Stone Age (...Like Clockwork) dan Neil Young and Crazy Horse (Psychedelic Pill).

Vampire Weekend

Kumpulan alternative rock Vampire Weekend pula memenangi anugerah Best Alternative Music Album dengan album mereka Modern Vampires of the City menewaskan Neko Case (The Worse Things Get, The Harder I Fight, The Harder I Fight, The More I Love You), The National (Trouble Will Find Me), Nine Inch Nails (Hesitation Marks) dan Tame Impala (Lonerism).

Tiada ulasan: