Selasa, 5 Mac 2013

Sudah dijangka, Twilight pasti yang terburuk!

Akibat kesibukan, aku hampir terlupa tentang Razzies*, dan setelah terbaca tentang kemenangan filem Argo di Academy Awards yang berlangsung baru-baru ini, aku rasakan Argo layak dipertandingkan untuk anugerah Razzie juga, namun tiada pencalonan untuk Argo di medan Razzie.

Namun, ia menepati juga jangkaanku apabila filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 dinobatkan sebagai Worst Picture menewaskan beberapa filem lain yang tidak kurang juga buruknya seperti Battleship, The Oogieloves in the Big Balloon Adventure, That's My Boy dan A Thousand Words.

Adam Sandler sekali lagi menerima piala buah raspberi bersalut emas palsu ini apabila mendapat gelaran Worst Actor manakala Kristen Stewart mendapat gelaran Worst Actress.

Taylor Lautner mendapat gelaran Worst Supporting Actor manakala Rihanna mendapat gelaran Worst Supporting Actress.

Untuk gelaran Worst Screen Couple ia jatuh kepada Mackenzie Foy dan Taylor Lautner untuk filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2.

Filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 juga menerima gelaran Worst Prequel, Remake, Rip-Off or Sequel dan pengarah filem ini iaitu Bill Condon mendapat gelaran Worst Director.

Filem That's My Boy pula mendapat gelaran Worst Screenplay dan keseluruhan pelakon filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 mendapat gelaran Worst Screen Ensemble.

Pendek kata, filem The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2 adalah filem terburuk tahun 2012!

*Razzie adalah singkatan untuk Golden Raspberry Award.

Tiada ulasan: