Selasa, 10 Februari 2009

Kabus merah

Bayangkan seorang pembunuh dapat memasuki minda anda, mengawal pergerakan anda menyebabkan anda melakukan perbuatan yang tidak anda rela, seperti memperkosa ataupun membunuh seseorang. Kemudian pembunuh itu mengawal pergerakan anda menyebabkan anda mencabut nyawa anda sendiri. Tidak, bukan rasukan ataupun permainan makhluk halus, tetapi suatu kuasa telekinesis yang dihasilkan oleh minda seseorang walaupun orang itu berada dalam koma.

Itu adalah plot untuk filem terbaharu keluaran UK berjudul Red Mist aka Freakdog. Ia mengisahkan seorang pesakit yang mengalami koma diuji dengan sejenis dadah. Dadah tersebut sangat berkuasa tetapi tidak menyedarkan pesakit tersebut, sebaliknya menjadikan minda pesakit tersebut mampu memasuki minda orang lain. Pesakit itu telah menjadikan para doktor dan petugas hospital yang menjadikan dirinya bahan eksperimen sebagai sasaran dendamnya.

Filem ini diarahkan oleh Paddy Breathnach (Shrooms) dan dibintangi oleh Arielle Kebbel, Sarah Carter, Stephen Dillane dan Alex Wyndham.

TRAILER RED MIST

1 ulasan:

Maya berkata...

Salam Zulazahari,
Bukan filem slasher/possession yang terbaik namun menonjolkan idea yg sgt menarik walaupun sedikit mengecewakan pada garapannya bilamana watak lain tidak berkembang selain watak utamanya Arielle Kebbel.Maya harap sesiapa yg epileptik fikir 2x sebelum menonton.