Selasa, 12 Jun 2012

Stallone bertemu Schwarzenegger

Haha....bukan filem The Expendables 2 walaupun kedua-duanya memang berlakon dalam filem tersebut sebaliknya sebuah filem bercorak aksi thriller arahan Mikael Håfström berjudul The Tomb.

Filem ini mengisahkan seorang lelaki bernama Ray Breslin (lakonan Stallone) merupakan seorang yang mahir dalam bidang keselamatan di penjara. Beliau telah berjaya mencipta sebuah penjara yang agak sukar bagi seseorang banduan melepaskan diri. Bagaimanapun, beliau telah dianiaya dan dipenjarakan di dalam penjara yang direkanya sendiri. Kini, beliau bersama rakan sepenjaranya (lakonan Schwarzenegger) merancang untuk melepaskan diri daripada penjara yang digelar The Tomb itu.

Turut membintangi filem ini ialah Jim Caviezel yang membawakan watak sebagai antagonis begitu juga dengan bekas pemain bola sepak Inggeris, Vinnie Jones yang membawakan watak warden penjara korup dan juga pelakon Sam Neill.

Pelakon lain seperti rapper 50 Cent, Vincent D'Onofrio dan Amy Ryan.

Perkembangan terbaru tentang Schwarzegger yang kembali ke bidang lakonan, beliau akan membintangi dua buah filem Terminator yang merupakan sinambungan kepada Terminator Salvation.

Tiada ulasan: