Selasa, 17 Jun 2008

SPIELBERG DAN JACKSON BERSATU UNTUK TINTIN

Kedua-dua pengarah tersohor, Steven Spielberg dan Peter Jackson akan menghasilkan filem Tintin, filem yang diadaptasi daripada komik Perancis Les Aventures de Tintin yang diilhamkan oleh pelukis Belgium bernama Georges Remi ataupun nama penanya Hergé.

Tintin adalah sebuah kisah pengembaraan seorang wartawan muda bernama Tintin dan ajingnya yang bernama Snowy. Mereka amat sukakan cabaran dan sering berjaya membongkar misteri yang disiasat oleh mereka. Dengarnya filem ini akan menggunakan animasi CGI dan mungkin akan dijadikan trilogi.

Peter Jackson, pengarah yang berjaya dengan trilogi Lord of the Rings yang diadaptasi daripada novel JRR Tolkien, telahpun siap mengarahkan filem terbarunya The Lovely Bones. Filem yang bergenre drama fantasi dan seram ini mengisahkan seorang gadis yang mati akibat dirogol menyaksikan perjalanan hidup keluarganya daripada syurga. Gadis itu juga menyaksikan pembunuhnya yang merupakan jirannya, merancang untuk melakukan satu lagi pembunuhan. Filem ini dilakonkan oleh Mark Wahlberg, Saoirse Ronan, Rachel Weisz dan Stanley Tucci. Filem ini dijangka akan ditayangkan pada 9 Oktober 2009.

Tiada ulasan: